Prečo jesť rukolu?

Nenechajte sa odradiť jej horkastou chuťou. Rukola je malý zázrak, ktorý by vám na tanieri rozhodne nemal chýbať.

Pýtate sa, čím je rastlina, pôvodom z Talianska, taká vzácna? Rukola obsahuje celý rad pre človeka veľmi dôležitých prvkov. Okrem vody a vlákniny v nej nájdeme tiež vysoký podiel vitamínov A, B, C, E, K. Obsahuje nepatrnú časť tuku, no disponuje železom, horčíkom, fosforom, draslíkom, sodíkom, zinkom, mangánom, meďou, selenom, ale tiež omega-3, omega-6 mastnými kyselinami a luteínom.

Rukola sa pri príprave rozmanitých jedál určite nestratí. Túto pochúťku môžete konzumovať pokojne denne a pridávať ju kamkoľvek vám napadne. Rukolu využijete ako ingredienciu do polievok, šalátov, nátierok, omáčok, cestovín, prílohu k mäsu, ryži, zemiakom alebo ako surový doplnok na chlieb s nátierkou (ako pažítku).

Skvelý gastro tip

Z obľúbenej rastliny si pripravíte i ľahkú a zdravú pomazánku. Nasekané lístky rukoly zmiešajte s bylinkovým maslom alebo Lučinou, nezabudnite pridať štipku cesnaku.

S čím všetkým vám pomôže?

  • Posilňuje imunitu
  • Zabezpečí vám sviežu pleť
  • Ochráni kosti
  • Stimuluje činnosť mozgu
  • Zlepšuje krvotvorbu
  • Je efektívnou pomocou pri chudnutí
  • Stabilizuje hladinu cukru v krvi
  • Ide o dôležitú potravinu v období tehotenstva
  • Pomáha odvodňovať organizmus
  • Prečisťuje pečeň
  • Má protizápalové účinky
  • Posilňuje zrak
  • Odstraňuje plynatosť
  • Prečisťuje cievy
  • Podporuje sexuálnu výkonnosť
  • Pozitívne vplýva na činnosť obličiek
  • Chráni organizmus pred následkami stresu
  • Zrýchľuje metabolizmus
  • Znižuje hladinu zlého cholesterolu
  • Je prevenciou Alzheimera

Vedeli ste, že?

Chuť rukoly sa líši v závislosti od toho, či ide o odrody šľachtené alebo rastúce nadivoko. Šľachtené bývajú o čosi jemnejšie. Mladé lístky vám môžu pripomínať reďkovku, staršie sú trošku štipľavejšie, no štipľavosť sa po tepelnej úprave celkom vytratí.

Zdieľaj na sieťach:
  •  
  •  
  •   
  •   
  •  
  •  
  •  
    67
    Shares
  • 67
  •  
  •